Overzicht blog

De kracht van de regio en internationalisering in het beroepsonderwijs

De kracht van de regio en internationalisering in het beroepsonderwijs

Door:Gonnie van der Eerden | Gepubliceerd op 20 september 2018 | Aantal reacties: 0

Naast toenemende internationalisering zien we een groeiende focus op de lokale regio.
Echt zelforganiserende teams floreren door succeservaringen

Echt zelforganiserende teams floreren door succeservaringen

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 11 september 2018 | Aantal reacties: 0

Ik had deze week een interessante discussie over het verschil tussen zelfsturende en zelforganiserende teams. Sommige mensen vinden dit vooral een semantisch verschil. Ik vind dat er wel een belangrijk verschil is.
Mind the gap

Mind the gap

Door:Marian de Groot | Gepubliceerd op 7 september 2018 | Aantal reacties: 0

Aandacht voor de overgang van onderwijs naar arbeidsmarkt voor hoger opgeleide jongeren met een beperking.
Het mbo: van permanente crisis tot permanente vernieuwing

Het mbo: van permanente crisis tot permanente vernieuwing

Door:Anneke Westerhuis | Gepubliceerd op 21 augustus 2018 | Aantal reacties: 1

Een paar jaar geleden publiceerden Marius Busemeyer en Christine Trampusch een studie naar de manier waarop in onderwijsstelsels de inhoud van beroepsopleidingen wordt bepaald. Ze keken zowel naar de stakeholders (overheden, bedrijfsleven) als naar het niveau waarop besluiten genomen worden (landelijk of in de school/regio).
Reactie op artikel ‘Pechtold wil Europese beurs voor mbo’ers en scholieren’, AD 29 juni 2018

Reactie op artikel ‘Pechtold wil Europese beurs voor mbo’ers en scholieren’, AD 29 juni 2018

Door: | Gepubliceerd op 3 juli 2018 | Aantal reacties: 0

Meer studenten motiveren voor internationale ervaring
Belang van goede kennis-infrastructuur in het (mbo-)onderwijs

Belang van goede kennis-infrastructuur in het (mbo-)onderwijs

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 26 juni 2018 | Aantal reacties: 1

Het lijkt een traditie te zijn geworden in Nederland dat wetenschappelijke kennis niet goed wordt opgepakt door het onderwijs.
Stimuleren en borgen van innovatie in je (onderwijs) organisatie

Stimuleren en borgen van innovatie in je (onderwijs) organisatie

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 18 juni 2018 | Aantal reacties: 0

Innovatie is een ‘hot’ onderwerp in het onderwijs. Maar hoe zorg je er nu voor dat je als organisatie zelf die innovatie kunt realiseren?
Innoveren vanuit visie: het succes van de Ambachtsacademie

Innoveren vanuit visie: het succes van de Ambachtsacademie

Door:Huub Dekkers | Gepubliceerd op 11 juni 2018 | Aantal reacties: 0

De Ambachtsacademie is vanaf het begin succesvol;. Op dit moment hebben al circa 2000 mensen zich, zonder enige publiciteitscampagne, aangemeld. Wat is het geheim van het succes van deze innovatieve aanpak om het tekort aan vakmensen aan te pakken?
21e eeuwse vaardigheden, de hype voorbij

21e eeuwse vaardigheden, de hype voorbij

Door:Sara van Kesteren | Gepubliceerd op 3 mei 2016 | Aantal reacties: 0

Sinds dat het onderwijs haar stoffige imago aan het verliezen is en de docent er weer toe doet, zijn daar ook ineens de onderwijshypes. Van natuurlijk leren tot een afkeer van het rendementsdenken en van de onderwijzer aan de macht tot studenten als partner in onderwijsontwikkeling. En anno 2016 hebben we het met z’n allen over de 21e eeuwse vaardigheden. Of voor wie nog hipper wil zijn: de 21st century skills.
Zoeken

Socialize met CINOP